Dagje Lower Sabie.

17 oktober 2023 - Lower Sabie Rest Camp, Zuid-Afrika

We hebben een lange nacht geslapen. Om 20 uur ging echt ons lampie uit. 4:45 uur wakker van de wekker. Een flying banana begroet ons op de waranda.

We gaan lekker touren en komen langs mooie plekken. De leeuwen die gespot waren gisteren vinden ook wij. Een leeuw en een leeuwin.

We rijden langs een heuvel. Zien we ineens kleine zwarte "rots" blokjes. Zijn het gewoon olifanten. Hoe klein ze dan in eens kunnen zijn is heel raar.

We vinden 3 Ground Hornbills. 1 in de boom en 2 die kikkers aan het zoeken waren. Het leek wel "hamsteren bij AH". Voller konden die snavels niet.

Door het vocht van de afgelopen dagen komen er ineens mestkevers, duizendpoten, schildpadden en kikkers tevoorschijn.

Er is een luipaard gespot 19 km bij ons vandaan dus besluiten we aan het einde van de middag erheen te rijden. Helaas de vogel is gevlogen. Maar we worden toch nog beloond met 9 wilddogs. Yes, weer een dier wat we graag wilde zien, af gevinkt. Vanmorgen was er elders een grote groep gespot maar toen we aankwamen waren ze net de struiken in gelopen en hadden we ze dus gemist. In onze spiegels zien we nog twee hyena's.

We nemen nog een kort kijkje bij de Sunset dam. Niet veel schokkends. Wel lagen 16 krokodillen heerlijk op te warmen in de zon. Deze was ff 1,5 dag weggeweest.

Bij onze tent staan vleermuis kasten. Een grote berg poep ligt er onder. Met de daarbij behorende stank. Want dit herken je uit duizenden. Gelukkig ruik je dit niet bij de tent. Om 18:10 uur komt de hele kolonie naar buiten. Onbegrijpelijk hoeveel beestjes er in zo'n kast passen.

We eten simpel een boterham bij onze tent. Morgen via een omweg naar Crocodile Bridge voor 2 nachten.

Dierenlijst: Scharnier Schilpad en Moeras Schilpad. 2 Leeuwen, 4 Hyena's, een muis 🤪, 25 Giraffe en 86 Olifanten.

1. Rosette:
    18 oktober 2023
    Ja hé hé eindelijk de muis pok af kunnen vinken. Hihi fantastisch weer om te lezen.
  2. Annelies:
    18 oktober 2023
    Jeetje wat een hoop dieren zien jullie, helemaal geweldig🙋‍♀️🍀
  3. Joke:
    Mooi verhaal weer