Lower Sabie naar Crocodile Bridge.

18 oktober 2023 - Crocodile Bridge Rest Camp, Zuid-Afrika

Via een flinke omweg gaan we naar Crocodile Bridge. Veel tussendoor wegen en dus hele slechte wegen. Bij een afstand vab 20 km, rij je er zo 22 km weg, door al het slalommen om de potholes heen. Nog maar niet te spreken over de ribbels in de weg.

We komen 8 jonge mannetjes olifanten tegen die lekker aan het spelen zijn. Even verderop vinden we wederom Wilddogs. 4 stuks dit keer. Ze liggen strategisch op alle 3 de hoeken van het struikgewas. Zouden ze jongen hebben?? We hebben een tijdje staan posten maar helaas hebben we geen jongen kunnen waarnemen.

Ook maken we een praatje met een anti stropers team. Hij vroeg of we Rhino's gezien hadden. Nee helaas. Het gaat goed met de populatie in het gebied doordat ze ook s'nachts surveilleren met honden.

We besluiten ontbijtje te halen bij Asfaal picnicspot. Lekker een roosterkoek met kip en Sil 1 met steak. Helaas krijg je hier overal patat bij. Ontbijt of niet🤣.

Als we staan te kijken naar 2 roofvogels met prooi zien we veel auto's stil staan. We kijken door de verrekijkers en zien ........ rhino. Dus gas erop. Een witte neushoorn loopt richting de rivier bedding. Na veel heen en weer rijden vinden we een plekje waar we haar goed konden zien. 2 hyena's komen we ook nog tegen en zien we onze eerste Leopard Turtle.

Bij aankomst richting Crocodile Bridge komen we in een totaal ander landschap terecht. Grote vlaktes met wel duizenden impala's. Gnoe, Zebra en Warthogs.

We gaan inchecken en hebben een mooie bungalow voor 2 nachten aan de rivier.

Omdat er verderop leeuwen zijn gespot zijn we toch maar even op pad gegaan. We vinden ze liggend in het gras. Na een paar minuten staan er 4 vrouwtjes op en gaan ze aan de wandel. Als we staan te turen horen we dat de auto achter ons op ze raampje klopt. Achter ons komen 3 mannetjes leeuwen aanrennen. Wauw wat gaaf. 7 leeuwen kunnen weer toegevoegd worden aan de lijst.

Bij terug komst happie eten terwijl de hippo's het water verlaten.

Aanvulling lijst: 61 Giraffe en 63 Olifanten waarvan een groep van 39 ons de weg versperden.

Tanken: 33 liter 44 euro.

Van reisblog naar fotoboek

5. Margriet en Renze:
    Gaaf hè 😎👍🇿🇦!
  6. Coen en Lia:
    18 oktober 2023
    Geweldig wat jullie allemaal zien. Topreis.