Dagje Satara.

14 oktober 2023 - Satara Rest Camp, Zuid-Afrika

Bij het wakker worden zien we snel een Honey Badger voor bij schieten. We verlaten het kamp en rijden naar de groep leeuwen van gisteren. Deze lagen er niet meer. Maar ze waren een paar km verplaatst. Het blijken er geen 7 maar 8 te zijn.

We vervolgen onze route. We komen een Kudu tegen met dikke witte strepen op ze vacht. Foutje van moeder natuur. We doen een bakkie bij de picnic spot. In trui en lange broek. 21 graden en veel wind.

We halen bij Satara een breakfast to go. We nemen een kijkje op het sightseeing bord en bepalen onze route. Even verder vinden we dan ook 2 vrouwtjes leeuwen en een mannetje met een flinke manen partij. Als er geen auto's stonden hadden we ze nooit gezien. Na 5 min gaan ze verliggen voor 2 meter en zijn alle drie totaal niet neer te zien in het hoge gras. We vervolgen de route en nemen een drink pauze bij een picnic spot. Bij een water reservior staan 2 auto's. De man vertelde dat er 2 leeuwen om de hoek lagen. We konden maar net de oortjes spotten.

Even later zien we een klein maar gezond olifantje lopen. Waar is de rest??? Ze is jammer genoeg alleen en ons hart breekt als blijkt dat ze de helft van de slurfje mist. Waarschijnlijk red ze zich prima want die wond is mooi genezen en ze ziet er goed uit.

Zo druk als gisteren zo stil is het nu bij de dam. We halen wat te drinken in het kamp en maken nog een klein rondje. De leeuwen zijn te zien maar dat was omdat we wisten waar we moesten kijken. Stukje noordelijker vinden we de hyena's weer. Ook twee jakhalzen krijgen we mooi in beeld. We rijden terug en bestellen een pizza to go. Nu even lekker eten en een borrel.

Gezien: Honey Badger. African Openbill. Kudu met witte vlekken. 5 Hyena's, 32 Giraffe, 42 Olifanten waarvan 1 met een halve slurf 😢. En totaal 13 leeuwen.

Getankt 37 liter 49 euro

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    Lekker goedkoop tanken 😁
  2. Rosette:
    15 oktober 2023
    Hihi trui aan. Kunnen jullie wennen voor het kikkerlandje. Gelukkig duurt dat nog even.
  3. Anka:
    15 oktober 2023
    Het wordt hier ook kouder , maar denk dat jullie beter zitten hoor , weer een mooie dag geweest
  4. Margriet en Renze:
    Genieten en genieten 😀👍
  5. Coen en Lia:
    15 oktober 2023
    Zielig dat zo'n klein olifantje alleen is. Wij zouden hetzelfde als jullie voelen.