Mopani naar Letaba.

11 oktober 2023 - Letaba Restcamp, Zuid-Afrika

Wederom een goede nacht. Wel was Sil om 3:45 klaar wakker. Buiten heb ik zitten genieten van alle 10 tallen kamikaze vleermuizen met op de achtergrond huilende hyena's. Dan hoor ik een kabaal. Ik de zaklamp gepakt en op zoek  ja hoor bingo..... de Honey Badger die op rooftocht is. Maar was hem snel kwijt. Kom ik bij ons huisje zit ie in onze vuilnisbak 🤣. Dit noem je nou wakker worden in Safari Stijl.

Peter word wakker van de wekker en zegt: ik kan hier niet aan wennen. Dus ik zeg: Hop Hop in de ochtend zie je de mooiste dingen. Als de poorten stipt om 5:30 uur opengaan rijden wij al eerste het park in. Na enkele minuten 3 hyena's op de weg. Die niet van plan waren om opzij te gaan. 🤣.

Na 35 min zien we twee andere hyena's. We konden onze ogen niet geloven. 2 jonge pups had ze. We hebben 45 min staan kijken als enige auto. Wat een luxe. Compleet onder de indruk van dit rijden we verder naar een uitkijk puntje. De Visarend zit op 15 meter afstand. Enkele kilometers verder zien we 7 hyena's. In diverse leeftijden. Jong en baldadig. Tegen ons maar ook tegen de auto naast ons. Af en toe even hard roepen want autobanden zijn niet bestand tegen een hyena gebit.

Bij onze koffie stop liggen twee klipspringers op de rots. We zien een olifant die drinkt uit zo'n grote betonnen water bak. Hij was iets te klein. Maar daar hebben ze olifanten opstapjes voor bedacht. Briljant om te zien.

We stoppen ook ergens op een brug. Hier spotten we de Hop, de Hamer kop en de Giant Kingfisher. Eerst uit te verte gefotografeerd. Toen bleek dat hij gewoon bleef zitten zijn we er heen gereden. Een mooie foto kunnen maken vanaf 1 meter afstand. Bij de Sable Dam zien we een groep van ongeveer 40 kleine krokodillen.

We rijden door naar Letaba. Doen een boodschapje, nemen een kijkje in het Olifanten museum, en checken in. Bij aankomst ff klein wasje gedaan. De dag sloten we af met een rondje om Letaba. Prachtig uitzicht vanuit de hide met als klap op de vuurpijl een Honey Badger. Op de brug kijken we naar de zonsondergang met de ramen dicht. De familie baboon loopt er ook in grote getalen. En die wil je niet in je auto hebben.

Vanavond eten we Antilope hamburgers. Morgen rijden we door naar Olifants.
14 Hyena's, 35 Olifanten, 13 Giraffe, 2 Ground Horn Bills en een Struisvogel.

1. Rosette:
    Gezellig weer gelezen.
    Knuffels samen.
  2. Anka:
    11 oktober 2023
    Wowww mooie dagen en zoveel hyena,s .
    Vleermuizen zitten bij mij thuis ook , 3 weken terug zelfs eentje binnen dat is wat minder .
    Nou genieten maar weer jullie en ik ook van jullie verhalen .
  3. Margriet en Renze:
    11 oktober 2023
    Leuk weer te lezen. Mooie sightings zo. Gaan zeker nog vele komen. Enjoy!!
  4. Pim:
    11 oktober 2023
    Leest als weer een mooie dag met de nodige bijzondere dieren en diertjes !!!
    Gezien de grote hoeveelheid hyena’s misschien morgen eens een hyenaburger proberen ?!? Have fun en genieten daar !!!
  5. Annelies:
    Wauhhhh
  6. Coen en Lia:
    11 oktober 2023
    Dat was weer een fantastisch dag. Tsja Peet, zie het maar als een vroege dienst wat betreft de tijdstippen🤣. Ben jij altijd goed in😜 Je krijgt er wel iets moois voor terug.
  7. Joke:
    12 oktober 2023
    Niet voor niets vroeg gaan rijden, heel veel moois gezien , mooi hoor 👍🙋🏻‍♀️
  8. Joke:
    12 oktober 2023
    Gaaf hoor , dat is pas vakantie
  9. Anneke en Theo:
    12 oktober 2023
    Wauw wat een mooi uitzicht hebben jullie!