Olifants naar Satara.

13 oktober 2023 - Satara Rest Camp, Zuid-Afrika

Vandaag verlaten we de Mopani gebieden en gaan weer meer naar de uitgestrekte velden. 15 min na het verlaten van Olifants zien we een Kruger file. Dan stijgt je adrenaline. Want.... wat is er te zien. Wauw een luipaard met ze kill (impala) in de boom. Dit hebben we een half uur staan aanschouwen. Want wat is het toch een mooie en bijzonder dier. Op de brug even verderop mag je even je benen strekken. We zien honderden zwaluwen. De velden worden weidser en er passeren grote groepen zebra's, gnoes en buffels. We besluiten te ontbijten bij Satara.

Bij de dam vlakbij Satara komen honderden buffels drinken. Prachtig gezicht. Ook nog een kleine groene slang op de gravel road gespot. Na onze route rijden we weer langs de dam. We stoppen voor een grote groep olifanten die komen badderen in het water. Het was vandaag echt een feestje met olifanten. 144 stuks hebben we er gevonden. Ook weer 7 Giraffe en 9 Hyena's.

In de middag lopen we naar het sight seeing bord om te kijken waar er leeuwen zijn gespot. We besluiten die kant op de rijden. De leeuwen kunnen we niet missen want er staan ongeveer 15 auto's te kijken. Ze liggen ver van de weg maar toch kunnen we ze alle 7 zien. Bij terug komt eten we bij Cattle Baron. Heerlijke wild schotel voor twee. Voor nu een afzakkertje en morgen weer een volle dag Satara en omgeving.

1. Rosette:
    14 oktober 2023
    Geweldig weer om te lezen schatten. Knuffels
  2. Margriet en Renze:
    Lekker genieten zo 😁!
  3. Joke:
    14 oktober 2023
    Mooi om dit weer te lezen , lekker genieten
  4. Anka:
    😀😀😀😀😀🌞🌞🌞🌞
  5. Annelies:
    14 oktober 2023
    Geweldig wat is het leuk om jullie te volgen😀😃
  6. Christine en Donya:
    Heel erg leuk weer