Shingwedzi naar Mopani.

10 oktober 2023 - Mopani, Zuid-Afrika

We hebben vannacht goed geslapen. Voor het eerst van de wekker wakker. We laden de hele handel weer in en gaan richting Mopani. Dit word onze 4de dag tussen de Mopani bomen. Het word dan ook inmiddels wel heel saai rijden en veel ribbels in de weg. Maar we mogen niet klagen.

We nemen de afslag richting de Kanniedood hide. Nou dood kan hij wel want we hebben hem niet gevonden🤣. Bij een andere bird-hide stoppen we voor een pauze. Ook hier is er weinig zien. Toch besluiten we nog even te blijven. Als we de bird hide verlaten hoort Peter geritsel. Wauwwww 17 olifanten passeren ons aan de overzijde. Waren we 2 min eerder weggegaan dan hadden we ze nooit gezien.

We nemen weggetje na weggentje en loepje na loepje. Totdat we in de file staan. De gehele buffel familie steekt over naar de Grootvlei dam. We wachten 10 min. Want je wilt geen groep buffels doorkruisen. Een stukje verder vinden we een Tawny Eagle (Savanne Arend) met prooi in ze nest.

We doen een boodschapje en checken in. Er word gezegd alles goed dicht te houden ivm de honingdas (Honey-Badger) die ze intrede in het kamp heeft gedaan. In de middag gaan we weer op pad. Wederom een saaie weg maar toch wat beestjes gespot. Bij terug komst lekker stukje vlees gebakken en broodjes voor morgen gemaakt.

De aanvullende dieren lijst van vandaag.

19 Giraffe, 51 Olifanten, Duikertje, diverse roofvogels, Gnoe, Tsessebe, Crested Barbet, Coucal, Mariboe en Schildpadden.

1. Coen en Lia:
    11 oktober 2023
    Ondanks de saaie weg hebben jullie toch weer genoeg gezien. Gaaf hoor.
  2. Rosette:
    Mooi allemaal weer.