Dag 13 Shindzila dag 2

22 februari 2019 - Timbavati Game Reserve, Zuid-Afrika

Na een onrustige nacht  omdat de buurman zo ziek was ( waar super voor gezorgt is) en een olifant die een hoop kabaal maakte die langs het kamp liep, stond om 4:30 de wekker weer voor de deur. Het was een rustige ochtend. We zagen de lepelaar en een walberg arend. Nog een kijkje wezen nemen bij de leeuwen maar die waren verder in de struiken gaan liggen. Dus helaas slecht zicht. De ochtend game drive werd ondanks de stilte toch nog goed gemaakt. We liepen een groep olifanten tegen het lijf. Sem draaide snel om want hij wist dat ze onderweg waren naar het water om te drinken. Komen we daar aan zien we allemaal kontjes. 24 olifanten waren aan het drinken. Machtig mooi gezicht. Na de game drive en het ontbijt nog even snel een hyena gespot voor het kamp. Om 4 uur weer met ze alle op stap. Al snel krijgen we de melding: luipaard gespot. Dus omdraaien en gas op de plank. Helaas waren we te laat. Nog 4x langs gereden maar zonder resultaat. Dan maar bij de nijlpaarden kijken. Het waren er een stuk of 15. Super leuk al die koppies. Na onze stop komt het bericht luipaard weer gevonden. Dus hop daar ging onze max verstappen weer. Dit keer bingo!!!!! Luipaard nr 3 gezien. 3x de big five in 1 vakantie is het zelfde als de loterij winnen. Dus thuis maar snel een lot kopen. In het donker nog een hippo op het land gezien. Stukje verder rijden we de hoek om in het donker gaat Sem vol in de ankers. Bijna zaten we bij hem op schoot. Stond er een olifant om de hoek. Hij lag bijna op de motor kap.  Tijdens het diner kwamen de olifanten nog even drinken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anka:
    22 februari 2019
    Leuk al die kontjes het zijn er aardig wat 😀😀😀
  2. Maaike:
    24 februari 2019