Johannesburg naar Tzaneen.

6 oktober 2023 - Tzaneen, Zuid-Afrika

Vanmorgen om 6:15 al klaar wakker. Dus om 7:15 maar gaan ontbijten. Meer omdat het moest want trek hadden we niet.  Daarna met een bakkie in de zon ff wakker worden.

We besluiten op tijd naar Avis voor de auto te gaan. Vorige keer stond er een gigantische rij en er was geen auto. Maar deze keer was het stil en de auto was er ook al. Grote verrassing blijft welke auto je krijgt. Volgens internet categorie K. In januari was dit de Toyota Rav4. In sept bleek het een Toyota Carolla Cross te zijn. Maar we kregen een.......... Volkswagen Tiquan. Ook goed. Slechts 7500 km op de teller.

20231006_100646

Na alle knopjes enz uitgevogeld te hebben verlaten we Johannesburg richting Tzaneen.

Een vreselijke saaie weg maar genoeg te zien wat er zoal rondrijdt en loopt op de snelweg. We besluiten wat te drinken te halen bij het tankstation. Je vakantie begint pas echt als je Fanta Orange, Fanta Pineapple, water en Biltong in je auto hebt. 5 euro.

Het is hier het laatste weekend van de vakantie. Dus waren we niet de enigste die even stopte. Veel bussen en busjes hadden de zelfde gedachte. Het is immers 35 graden. Dus via het Efteling syndroom naar de kassa. We verlaten de snelweg en rijden via de Mangoebaskloof naar Tzaneen. Daar checken we in bij ons hotel voor 1 nacht. Hier komen we ook de eerste apen tegen. De Vervet monkey.

We gaan op het terras wat drinken. Eindelijk me Pina Colada. Wat denk je..... blender kapot. Dan maar wat anders.

S' avonds gegeten in het restaurant met jaja..  Pina Colada.

We nemen Rumpsteak en Kip Gordon Bleu. En dat alles voor 24 euro.

Onze eerste TIA (This Is Africa) is ook een feit. Oftewel stroom uitval. Maar dat was snel weer over. Nog even bakkie gedaan. Straks lekker naar bed. Morgen verder richting Kruger.

1. Joke:
    6 oktober 2023