Dag 2 Johannesburg naar Entabeni Game Reserve

11 februari 2019 - Waterberg, Zuid-Afrika

Ruim voor de wekker al wakker. Dus hop naar het ontbijt. Pfff eten. We moeten er niet aan denken. Toch maar iets naar binnen gefrommeld. Daarna de auto ff ophalen. Althans dat dachten we. Not. Ze kwamen auto's te kort. Grrrrr schiet op we willen rijden. Dus beetje druk erop gezet en gezegd dat we om 13 uur in de lodge moesten zijn. Uit eindelijke met super mooie Nissan x trail met 30000 op de teller Johannesburg verlaten. Bij het tankstation nog 2x fanta, 2x water, en 1 cola gekocht. Das dan 3.70 euro. Moet je in Nederland eens proberen. Na 4 uurtjes rijden komen we bij Entabeni game reserve aan. Onderweg al zebra's, gnoes en impala's gezien. Komen we aan bij het wildsite kamp blijken we de enige gasten van dat kamp. Dus kregen de tent met de mooiste ligging. De tent achter ons is stuk. Gesloopt door een olifant. Hij was niet tent gericht maar op de boom ernaast met de amarula vruchten. En ja tent stond in de weg.  Daarna heerlijk geluncht. En vervolgens regen en onweer bij 34 graden dus even relaxen in de tent in de hoop dat er iets langs komt lopen.

Om 4 uur de auto in voor onze eerste game drive. Het kwam met bakken uit de hemel. Dus hup ponchos aan en gaan. Alleen jammer dat ik bij de eerste bocht de volle laag kreeg van het water wat op het dak lag. Normaal word je getrakteert op een impala. Nee wij beginnen met 10 olifanten. Ik zeg goede start. Daarna nog veel ander gespuis gezien. Gnoes zebra's waterbok impala eland en kudu. Daarna stonden we oog in oog met 7 leeuwen. Waanzinnig. Verderop de zebra's en gnoes on the run. Met als kers op de taart de twee mannetjes leeuwen. Deze waren al even niet gezien. En het werd nog mooier toen ze achter zebra's aan gingen en rakelings langs de auto liepen. Helaas geen kill tot gevolg.

Omdat we de enige in ons kamp zijn eten we bij het andere kamp. 3.5 km verderop. We werden netjes gehaald en weer "beveiligt" terug gebracht. De olifanten leeuwen en nijlpaarden worden wel eens gespot tussen de tenten. Daarna heerlijk gedoucht en ons bedje in. 5 uur de wekker en om 6 uur weer met onze gids op pad.

1. Gerard.:
    12 februari 2019
    Lijkt me allemaal niks, geef mij animal planet maar op tv.(maar niet heus)
  2. Maud Vliegen:
    Gaaf! Goeie start👌🏻👌🏻👌🏻. Benieuwd wat jullie vandaag gaan zien
  3. Annelies:
    12 februari 2019
    Wat een leuk begin van de vakantie al zoveel dieren gezien!😀
  4. Maaike:
    Vervelend hoor....