Dag 3 Entabeni Game Reserve

12 februari 2019 - Waterberg, Zuid-Afrika

Vanmorgen 5 uur het wekkertje. Pffff best vroeg maar voor een game drive staan we maar al te graag op. Vannacht geen beesten gehoord. Toch liepen er verse sporen van de leeuw langs onze tent van afgelopen nacht. Na een kop thee om 6 uur weer de jeep in. Veel nijlpaarden gezien in het watertje vlakbij het kamp. Verders wat bijzondere vogels en andere beesten gespot.  Ook de waren er apen in de boom. Verderop werden we wederom getrakteerd op de leeuwen. Blijft toch iets machtigs. Daarna op zoek naar de neushoorn. Ze voersporen en uitwerpselen hadden we al aangetroffen. Na een tijdje hebben we het maar opgegeven. Doordat het regen seizoen is staat het gras heel hoog. Dus alles wat we zien is echt na een goede speurtocht. Je blijft toch zoeken hij moet er zijn. Zo BAM vol in de ankers. Loopt die om de hoek op onze weg. Zo dan schrik je toch wel ff. En wat een grote was het. 1 met een enorme hoorn. Daarna terug naar de lodge voor een stevig en veels te veel ontbijt.

De middag een beetje door gebracht bij het zwembad. Niet om te zwemmen maar om te luieren. En toch even een uiltje te knappen. Om 4 uur met 7 andere gasten de jeep weer in. Een leuk gezelschap uit Australie. Het is luchtvaart personeel die hier 4 dg moeten verblijven voordat ze weer terug vliegen. Na 10 min hebben we weer de olifanten gevonden. En wel van heeeeeel dichtbij. Daarna voor de derde keer de leeuwen gevonden en wederom de neushoorns van vanmorgen. 1 dingetje was iets minder. Toen we op pad waren met gids kregen we via de radio te horen dat de olifanten in ons kamp liepen. Grrrrrr. Bij thuis komst hadden ze gelukkig wat achter gelaten. Grote hopen shit. Dus uit kijken waar we lopen vanavond. Ook de tuin hadden ze ff omgeploegd. Daarna met ze alle aan tafel en heerlijk gegeten. Morgen om 5 uur weer de wekker. Zo juist bij het kampvuur een hoop herrie. De olifanten waren terug in het kamp. We stonden op 20 meter afstand wauw. Morgen na de game drive om 10 uur uitchecken en op naar onze volgende locatie met een omweggetje.

1. Els:
    12 februari 2019
    Wat geen Nike aan je voeten 😱😱😱😱gave foto's 👍☺
  2. Maud Vliegen:
    13 februari 2019
    Super vet, olifantjes bij je kamp👌🏻👌🏻👌🏻
  3. Anka:
    13 februari 2019
    Wow jullie vakantie is al goed begonnen geniet er maar van , ik ook van jullie verslagen en foto,s .
  4. Patricia Schuurkamp:
    15 februari 2019