Dag 6 Louis Trichard naar Pafuri

15 februari 2019 - Pafuri, Zuid-Afrika

Vanmorgen klaar wakker om 5:30 uur. Want ja waar gaan we nu naar toe??? Hadden om 8:30 uur afgesproken voor het ontbijt maar waren er toch om 7:45 uur. Is er al namelijk nieuws??? Ja dat was er zeker. De rivier was zo dus danig gezakt dat we gewoon naar ons kamp konden. De avond ervoor kwam de rivier zo snel omhoog dat ze het kamp hadden geevacueerd. De rivier was namelijk 2,5 meter gestegen in 90 min tijd. We moeten wel een andere route nemen omdat de brug was weggevaagd. Daardoor moesten we helaas de grootste baobab boom schrappen van onze to do list. Maar wat zijn we blij dat we hier zijn. Wat een luxe en mooie locatie. Het mag dan wel super de luxe zijn maar totaal niet stijf. Bij aankomst tussen de zebra's en bavianen ( ook dit park is niet omheind) opgevangen door het personeel. Met een vers nat hand doekje om je op te frissen.

Na de nodige info o.a een portofoon voor de nacht zijn we naar de kamer gebracht. De tassen hadden ze al gebracht. We slapen in tent 12. Klein stukje lopen. Over verhoogde vlonders. Al het wild kan er zo onder door. Bij de tent aangekomen weten we niet wat we zien. Omdat het gister Valentijnsdag was was het hele bed versierd. Incl kaart met onze namen en een fles gekoelde mousserende wijn. We hebben een binnen en buiten douch. Het uitzicht is helemaal een kado. Uitzicht op de rivier. Waar we gelijk het eerste nijlpaard spotten. Om 15:30 verzamelen bij het restaurant voor een lichte lunch. Om 16:15 uur op pad met onze gids Hutch. Hij vroeg of we wensen hadden. Nou we vinden alles een kadootje wat je ziet. Maar de hyena staat bovenaan. Nooit bij daglicht gezien. Na 30 min bingo!!! Een gevlekte hyena.

Door het vele water hebben de leeuwen het gedeelte verlaten en zijn naar het zuiden getrokken. Ook olifanten verspreiden zich nu. Het is leuk om een enthousiaste Ranger de hebben. Sinds twee jaar staat een bepaald bos onder water. Als een kind met een politie autootje zo blij.

Door al het water zijn de meeste wegen onbegaanbaar. Ja tenzij we duikboot hebben. Over impala's, bavianen en wrattenzwijnen struikel je bijna. Onderweg nog de mangoos en jakhals gezien. Na een  korte breek terug naar de lodge. Dus met een zoeklicht de duisternis bekijken. En wat hadden we geluk. 1 olifant, ginet kat, civetkat en de afrikaanse wilde kat. Bij aankomst weer met een nat handdoekje verwelkomt en of we iets wilde drinken. Bij het diner werden we zelfs bij naam genoemd. Het hoofdgerecht kwam onder een metalen bol vandaan. Zo naar de tent en lekker slapen. Maar eerst de ranger roepen. Ook hier mag je niet alleen naar je tent. Om 5 uur!!!!! Komt de ranger ons weer wekken.

1. Maud Vliegen:
    15 februari 2019
    Super fijn dat jullie toch konden gaan naar dat super mooie plekje!
    Ik kijk alweer uit naar jullie volgende safari verhaal ;-)