Dag 5 Local tour

14 februari 2019 - Louis Trichardt, Zuid-Afrika

Peter zijn Valentijns dag begon goed. Met natte voeten hihi. Het heeft hier zo hard geregend dat het dak het niet aankon dus de regen was ook tot de kamer door gedrongen. Ach that's Africa. Alle handdoeken op de grond en pitten maar. Maar die regen geeft een hoop herrie op een golf platen dak. Om 8::30 aan het ontbijt en om 9:30 met onze lokale gids op pad. Het is een medewerker van de lodge die ook de administratie doet. Dus we kunnen veilig instappen. Het was een geweldige tour. Op plaatsen geweest waar je normaal niet komt. Op de markt lopen als enige blanken en overal even een kijkje nemen. Ook in plaatselijke keukentjes. Maar we hebben ook lokaal voer geproefd. Allebei. Een termiet, een vliegende mier en een Mopani rups. Het was niet vies maar met ketchup smaken ze vast beter. Ook de spar supermarkt bezocht waar ze toch net even andere dingen verkopen als de toeristen spar. Dus alle ingewanden. Koeienkop, schapenkop, varkenskop en zo kan ik nog wel even door gaan. De wegen waren door de vele regen niet wat het moest zijn maar we hebben alles gezien. Kunstenaars, handwerkers, naaisters. Lokale stoffen winkel van diverse stammen. Heel leuk om die verschillen te zien. Tussendoor nog gepicknickt bij de potten bakkerij. Bij aankomst hadden we weer wifi. Bericht van de reis organisatie. Door de vele regenval zal onze volgende accommodatie komen te vervallen. Ze gaan zoeken naar een alternatief.

Na wederom een super heerlijk diner met oa een beef van min 300 gram met gecarameliseerde uiensaus heerlijk ons mandje in. Beetje bij slapen voor zo lang het kan. Ze verwachten....... juist nog meer regen. Waar we morgen heen gaan blijft een verrassing. Iets waar ik heel slecht tegen kan hihi.