Dagje Crocodile Bridge.

19 oktober 2023 - Crocodile Bridge Rest Camp, Zuid-Afrika

Vandaag hopen wij de Cheetah nog toevoegen aan ons lijstje. Helaas is dit niet gelukt. Ook op het sightseeing bord word hij vandaag niet vermeld.

We komen de leeuwen van gister weer tegen. Alleen de twee vrouwtjes. De rest is niet te zien. We toeren deze ochtend tussen Crocodile Bridge en Lower Sabie. Dus ontbijt halen bij de Muggs&Beans. Een chicken mayo sandwich en een mega muffin. En ook twee voor morgen onderweg.

We zien een gier op het nest. En tot onze verbazing ook het jong.  Als we horen dat er een mega groep buffels word gespot rijden we door. Honderden buffels. Echt bizar. 1 auto spreekt ons aan dat we de horizon in de gaten moeten houden. Er loopt een leeuw achter de buffel groep aan.. We vinden haar maar helaas brengt het niet de spanning waar we op gehoopt hadden. We blijven haar volgen met meerdere auto's en met verrekijkers, maar helaas verliezen we haar alsnog uit het oog.

Vanmiddag luieren we paar uurtjes bij het huisje. We krijgen visite van de huis pumba's, huis bushbokken en de vervet monkey familie. Met baby. Te schattig.

Tijdens onze middag rit touren we een beetje rond. Waarbij we jawel 2!! Secretaris vogels tegen komen. Diep in het hoge gras dus het gestoei met camera begon weer. We hebben een foto kunnen maken maar niet zoals we gewild hadden. Maar goed ze staan erop Even later stak er een Rock Monitor over.

Aan het einde van de weg ligt onder een boom ver weg nog steeds een leeuw te pitten. Nr 2 lag onder een boom ernaast. Weinig actie dus rijden we door. Ineens komt er een groep van 46 olifanten aan lopen. En die liggen op snelheid. Hup auto omdraaien want ze gaan richting de leeuwen. Het bleken totaal 3 leeuwen zijn die ineens wakker werden. Maar meer als de hoofdjes omhoog gebeurt er niet.

Bij de dam kijken we nog even naar spelende nijlpaarden.

Koken doe ik vanavond onder toeziend oog van 11 olifanten aan de andere kant van de rivier. Dan komt de buurman me roepen. De bushbaby is gespot. Uit de metalen hoekpaal van de afrastering komt steeds een koppie naar buiten. Helaas zijn foto's lastig omdat het nacht dieren zijn.

Morgen verlaten we Kruger om 5 nachten All Inclusive door te gaan brengen in Timbavatie. Dat houd in dat er word gekookt en 2x per dag met een Ranger op pad.

We hebben er zin in.

Aanvulling dieren lijstje: de Lepelaar, 2 Secretaris vogels, 6 Leeuwen, 34 Giraffe en 112 Olifanten.

Terwijl ik dit verslag zit te typen hoor ik geluid bij het hek. Een grote olifant staat zijn diner bij elkaar rapen. Vlak voor ons huisje.

1. Annelies:
    Wat gaaf allemaal🙋‍♀️
  2. Joke:
    20 oktober 2023
    Leuk weer om te lezen, jullie komen vast
    👁👁 tekort 🙋🏻‍♀️😘
  3. Coen en Lia:
    20 oktober 2023
    Het blijft verbazingwekkend om te lezen wat jullie allemaal zien. Heel inspirerend hoor.