Dag 4 Waterberg naar Louis Trichard

13 februari 2019 - Louis Trichardt, Zuid-Afrika

5 uur betekend wakker worden. Alleen dat wakker worden was toch wel een dingetje. Vanacht om 2 uur klaar wakker van de regen en de storm. We dachten nog ff dat we aan de tent moesten gaan hangen zo dat het te keer ging. Eer dat je dan weer slaapt. Pfff. 6 uur de jeep weer in. Gelukkig was het droog en bleef het droog. We hebben weer veel gezien. En nee niet de leeuwen want je kan niet 4x geluk hebben. Wel een zoek tocht naar de gespotte cheetah gedaan maar helaas zonder resultaat. Wat hebben we wel gezien: neushoorn, giraffe, zebra, gnoes, impala, blesbok, velvet apen, ijsvogel, nijlpaarden,  jakhalzen en everzwijnen. Oh ja en een mestkever aan de rol met een hoop stront. Daarna ontbeten en de schade van de olifanten bekeken die gisteren ons kamp bezochten 2x. We hebben ze zelf gister avond ook nog even gezien op 20 meter afstand. Na het ontbijt afscheid genomen van onze Australiesche piloten en door naar de volgende lodge. We hebben niet de standaard route gereden maar hebben een ommetje gemaakt via de Mangoebaskloof en Duivelskloof. Onderweg een stop gedaan bij een prachtige waterval. En bij de spar de Zuid Afrikaanse fanta orange en pineapple ingeslagen. En het eerste zakje biltong naar binnen gewerkt. Ik hoor jullie denken: was da???? Gedroogde stukjes vlees in dunne kleine stukjes. Heerlijk voor onderweg. Toen door naar de lodge. Mijn god waar gaan we uit komen?? Nou in klein paradijsje. We kregen een suite. Nou ik zou hier kunnen wonen. We verdwalen bijna.

Het is een lodge die zich inzet voor lokale handwerkers. Iedere week komen er nieuwe mensen in de leer. De lodge is dan ook aangekleed met allemaal kunst, beelden enz. De kunstenaars zitten naast ons terras dus leuk om de mensen bezig te zien.

Na een welverdiende douche lekker wezen eten. En nu gaat ons toch echt ff het lampie uit. Morgen een pad met een local.

1. Maaike:
    13 februari 2019
    Tis ja net vroege dienst draaien... Heb met jullie te doen! Zijn toch geen tijden ;)